Isnin, 22 November 2010

Iftaqodtuki Kathiran !!! Last

Iftaqodtuki kathiran !!!
- episod last -
\^_^/

- untuk yg terakhir ni -
- kisah mengenai sahabat yg kini berada di Mesir -
- dia memang sangat bertuah kerana dapat menjejakkan kaki di bumi Ilmuan -
- tidak saya nafikan -
- suatu ketika dahulu...kami semua juga pernah berangan untuk menimba ilmu disana -
- namun takdir tidak mengizinkan kami -
- mungkin ada hikmah yg kami sendiri juga tidak tahu -
- walau macam mana pun -
- jutaan TAHNIAH buat dia -
- berbaloilah dengan usahanya -

- FARAH HAZIQAH -

- DIA -
- malam2nya seperti malam2 peperiksaan -
- hidupnya tidak pernah berenggang dengan kitab2 & buku2 -
- sedang kami semua leka bermain -
- dia hanya jadi pemerhati sahaja -
- kadang2 rasa cemburu -
- namun, kami lebih mementingkan keseronokkan -
- benarlah kata pepatah -
- berakit2 kehulu...berenang2 ketepian, bersakit2 dahulu...bersenang2 kemudian -
- TAPI -
- itu saya khususkan untuk dia lah -
- kalau untuk kami pula -
- berakit ke...berenang ke tak pandang dah -
- kami naik ferry je...lebih selesa & selamat sampai ke tepian -
- hihihi -
- & mungkin sebab tu lah kami tak sampai2 ke sana sekarang ni -
- sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna -

 
- DIA -
- memang seorang pelajar yg bijak -
- kenapa saya cakap macam tu ??? -
- bukanlah kami yg lain ni tak bijak...cumanya dia lebih sikit dari kami je -
- ( ayat jealous ) -
- TAPI -
- macam yg saya cakap tadi -
- dia memang bijak -
- tidak pernahnya ada B dalam kamus hidup dia -
- semuanya A sahaja -
- kalau exam -
- dia fotostart je dari buku -
- dengan menggunakan mesin fotostart di kepalanya -
- HAH ! -
- tu lah sebabnya saya cakap dia bijak -
- jawapan yg diberi memang sebijik sebijan keluar dari buku macam mesin fotostart -
- kalau boleh dia nak letak sekali nama syarikat penerbit dengan pengarang buku -
- saya memang tabik spring toink2 !! la pada dia -


- majlis reunion sebelum keberangkatan dia -


- UKHUWAH -
- saya & dia memang rapat -
- maklumlah...dalam kelas duduk sebelah je -
- & pernah juga 1 dorm dengan dia -
- tapi tak dapat2 juga hidayah macam dia -
- MAYBE-
- dia dah sedut semua hidayah tu kut ... -
- arggghh !!! astaghfirullahal'azim...( awak minta maaf ) -
- semuanya terletak pada diri kita kan ??? -
- Hurm....-
- kami memang rapat -
- time dalam kelas lagilah rapat ( sebab dia boleh tolong saya !! ) -
- dalam asrama pun kami rapat juga -
- tapi macam biasalah...dia dengan buku -
- saya pun dengan buku juga siap ada KAMUS lagi -
- ( kamus apa ??? hanya yg berkenaan je yg tahu ) -

- walaupun dia jauh beribu batu nautica -
- tapi kami still keep in touch !!! -
- sahabat yg baik mana boleh lupa sahabat2 nya kan ??? -
- kami dah buat reunion sebelum dia terbang melayang ke Mesir -
- & kami tunggu dia balik Malaysia untuk reunion seterusnya -
- saya dengan dia pernah berjanji -
- dia cakap " aku nak sambung belajar dekat mesir, ambil usuluddin. Kau ??? " -
- saya pula " aku nak sambung dekat Melbourne, ambil bussiness admin. " -
- dan nanti lepas 5-6 tahun study...kita balik baru buat reunion ! -
- tapi impian saya belum lagi tercapai -
- dan saya sentiasa doakan dia untuk terus kuat & tabah di sana -



Tiada ulasan:

Catat Ulasan