Ahad, 14 November 2010

Pesona Wardah

Dengan lafaz Bismillah saya memulakan kalam hari ini...

Pesona Wardah- itulah nama pilihan untuk blog saya ini. Saya dapat inspirasi untuk memilih nama ini melalui sebuah lagu...hihihi...lagu 'Permata Yang Dicari'...mulanya memang macam kelakar sebab saya bukanlah seorang yang kreatif dan arif bab-bab mengedit blog ni. Tapi berkat usaha dan kehendak untuk melihat blog saya ini menjadi, maka saya bulatkan hati untuk meneruskannya.

Memang tidak saya nafikan, pada awalnya saya juga agak berputus asa untuk meneruskan penulisan blog ini. Bak kata pepatah, "Hendak Berdaya-daya" ( itu pepatah dari sahabat saya la... ) tapi kalau mengikut pepatah dari kamus dewan 'Hendak 1000 Daya Tak Nak 1000 Dalih' ... Hurm,, jauh pula saya menyimpang...

Berbalik pada tajuk utama ... Pesona Wardah. (^_^)
seperti yang saya katakan pada awalnya tadi ianya di inspirasikan dari sebuah lagu. Dan lagu itu sememangnya ditujukan kepada kaum wanita. Dan bersempena dengan lagu itu jugalah saya pahatkan di ruangan ini.

Sebagaimana yang kita tahu, wanita sering dikaitkan dengan bunga dan sememangnya tidak boleh di pisahkan dengan sesuatu yang 'cantik'. So, itulah sebabnya saya memilih 'Pesona Wardah'.

Yang mana Pesona = cantik (pandangan)...
Wardah = bunga (wanita)...

Dan itulah permulaannya dimana saya beharap akan ada keredhaanNya ... (>_<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan